PROGRAM MENJANA JURUTERA GLOKAL SIRI 4/2009

>> Friday, December 11, 2009




KUALA PERLIS, 7 Disember 2009 – Satu program menjana jurutera glokal siri 4/2009 telah diadakan pada 7 – 12 Dis di Kolej Kediaman Tun Ghaffar Baba, Universiti Malaysia Perlis, Seberang Ramai, Kuala Perlis. Program ini merupakan anjuran Universiti Malaysia Perlis dengan kerjasama Utusan Malaysia.

Seramai 21 orang Majlis Perwakilan Pelajar dan 5 orang dari kalangan Mahasiswa UniMAP yang menjadi mentor dan fasilitator untuk program ini. Seramai 104 orang pelajar tingkatan 4 dari seluruh negeri di Malaysia telah mendaftar pada hari pendaftaran.

Program ini adalah merupakan salah satu program yang dianjurkan olah UniMAP dalam usaha menarik minat pada peajar yang bakal mengambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) untuk menceburkan diri dalam bidang Kejuruteraan. Pihak UniMAP juda telah mengatur beberapa program khusus pembangunan minat dan motivasi kepada peserta dalam bidang sains dan kejuruteraan melalui modul reka cipta. Program-program berkenaan akan diaturkan sendiri oleh tenaga pengajar dan jurutera UniMAP.

Antara pengisian program adalah Ceramah Strategi Pelajar, Ceramah Motivasi Diri, Lawatan Sekitar Kampus UniMAP dan Lawatan Industri, Bimbingan Rohani, Pertandingan Rekacipta Robot.

Di harap program ini dapat memberi pendedahan kepada semua peserta betapa pentingnya ilmu kejuruteraan dalam membangunkan sesebuah industri negara. Selain itu, diharapkan juga para peserta dapat menanamkan semangat yang tinggi untuk berjaya dalam SPM pada tahun hadapan.

1 support:

brokemal Monday, January 04, 2010 6:44:00 PM  

wah..fasi2 ku..huhu
akmal (manjeee)..hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP