Makluman Berkaitan Banjir

>> Wednesday, March 30, 2011

UniMAP telah membuka bilik gerakan bencana banjir di Seriab. Segala maklumat terbaru akan dimaklumkan dari masa ke masa. Kepada yang berminat menyertai sukarelawan bencana banjir, sila daftarkan diri di bilik gerakan banjir Kolej Kediaman Wg Ulu atau Kg Wai atau kepada mana-mana Majlis Perwakilan Pelajar UniMAP.


Daripada keputusan mesyuarat tergempar banjir yang dipengerusikan Dato NC pada tengah hari tadi, kelas P&P hari ini (30/3) dan esok (31/3) ditangguhkan kerana implikasi banjir bukan sahaja kepada mahasiswa/i tetapi juga melibatkan staf akademik dan pengurusan.


Amaran Hujan Lebat (Peringkat Kuning) yang telah dikeluarkan pada 9.11 pagi, 29/3/2011 ditingkatkan kepada Amaran Hujan Lebat (Peringkat Jingga). Hujan sekejap-sekejap kadangkala lebat yang berlaku di negeri Perlis dan Kedah dijangka berterusan sehingga Rabu, 30 Mac 2011. Keadaan ini boleh menyebabkan banjir kilat di kawasan-kawasan yang berkedudukan rendah dan berdekatan tebing-tebing sungai. - Jabatan Meteorologi Malaysia, MOSTI.


Para mahasiswa/i diingatkan agar menjaga keselamatan diri, harta benda dan menjauhi kawasan2 yang berisiko tinggi dilanda banjir.


Sekian, harap maklum.

0 support:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP