Sesi Dialog MQA Bersama Wakil Pelajar IPT Zon Utara 2011

>> Saturday, October 15, 2011

Pada 23 September 2011 bertempat di UiTM Penang seramai tiga (3) orang wakil UniMAP, iaitu terdiri daripada Majlis Perwakilan Pelajar,MPP Sesi 2010/2011 (Eu Kwang Shenq, siti Arinah Binti ahmad dan Siti zubaidah Binti Aziz) telah mengikuti Sesi Dialog Malaysia Qualification Academy (MQA) Bersama Wakil Pelajar IPT Dengan IPT Zon Utara. Anggaran seramai 200 orang peserta yang mengikuti program ini iaitu terdiri daripada mahasiswa/i dari IPTA/S zon utara.

                     Majlis dimulakan dengan kata-kata aluan daripada wakil MQA dan pengarah program dan diteruskan pula dengan ceramah ringkas daripada Dato’ Said Ahmad bin Hussin selaku Ketua Executive MQA merangkap mantan Timbalan Naib Cancelor Akademik Universiti Sains Malaysia. Walaupun sesi dialog bersama Dato’ hanya memakan masa hampir 3 jam, tetapi penyampaian yang santai dan padat dengan maklumat serta penerangan bagi menjawab persoalan yang dikemukakan amat memuaskan hati para peserta.

                     Diharap program sebegini dapat diadakan lagi pada suatu masa kelak untuk pencerahan yang lebih jelas terutamanya berkenaan masalah akreditasi.

0 support:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP